emmamariawinberg

Direktlänk till inlägg 15 april 2012

2012-04-15

Av Emma Winberg - 15 april 2012 20:23

Har haft en jättebra helg! I fredags var Andreas bror över, vi käkade, snackade och spelade frågespel. I går var vi ut en stund till mamma och pappa. Mamma hjälpte mig att färdigställa renhorns-kronan, till min besvikelse fungerade inte sladden vi satt dit! Senare på kvällen blev det sagan om ringen, så sjukt bra film förresten.


Idag har vi varit på jaktstig i Tierp, två stycken faktiskt. Sen var vi ut till klubben i ärentuna och ordnade våran station inför jaktstigen där om några veckor. Dessutom har jag bestämt att det inte kommer någon mer snö, för nu har jag gjort i ordning på balkongen! Har precis spelat bingolotto utan att vinna någonting. Men det fick duga ändå, har ätit god mat och hallonglass till efterrätt. 


I helgen drömde jag: Att vi var på väg ut till rasbokil, jag och Andreas satt i bilen och blickade ut över landskapet... det började dyka upp halvätna kossor och hästar i hagarna intill. Vi saktade ner och fick syn på två grymt stora björnar, måste varit kamtjatkabjörnar. Chockade som vi var skulle vi stanna vid ett hus för att lämna tillbaka en telefon som någon hade glömt i våran bil. (Alex glömde sin telefon hos oss i fredags).


I natt drömde jag återigen att vi satt i bilen och Andreas fick ett samtal från nån tre-barnsmorsa som ville ha hans hjälp (hon kan ha hetat Anette om jag minns rätt). Jag blev grymt svartsjuk och bad honom att lägga på eller kliva ur bilen. Han la på. My man! <3


I morgon ska jag soffhänga med storebror och kolla lite kurser. Det blir gött! Och så har jag lovat att köpa nya strumpor till Andreas eftersom att jag börjat slita sönder alla stumpor där häl/tå eller annan del av foten petar ut...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Winberg - 4 juni 2012 15:11

Okej, nu har jag verkligen inte skrivit på länge. Tänkte köra en liten bildremsa som visar ungefär vad jag har hållt på med sen senast. Har förresten fått en ny tjänst som Arbetsledare/Administratör och börjar på Måndag nästa vecka.   Hade en ...

Av Emma Winberg - 10 maj 2012 20:48


Var på Filip och Fredriks tillställning på UKK förra helgen, riktigt rolig faktiskt. Måste dock säga att dem gör sig bättre på tv och i intervjuer när allt inte är så inövat. Det ska lixom vara genuint.        Idag har jag varit ute i Örkäl...

Av Emma Winberg - 28 april 2012 17:48

Igår var jag hos världens bästa Malin. Vi käkade lunch, myste med lammen och fikade gött! Sen var vi och hälsade på hos Elin. Deras hus är nu klart och inflyttat, sjukt fint blev det! Har även då fått träffa Albin som nu springer omkring, och den lil...

Av Emma Winberg - 24 april 2012 18:27


Jag har världens bästa kille. Han är just nu ute och byter däck på min bil, och här sitter jag! Ska ut och kika till honom och se hur det går med bilfan. Sen ska den ut för försäljning.   Lyssnade på hassan när jag gick från bussen idag. Hade någ...

Av Emma Winberg - 21 april 2012 13:34

Sitter på bussen på väg till stockholm nu. Sjukt trött efter förmiddagens bravader på hemvården men är grymt taggad för en trevlig dag/kväll och natt i huvudstaden. Mötte upp brudarna på centralstationen och nu sitter vi i värsta lyx-säten på bus4you...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards